Sådan fører du en træningsdagbog

Det sker ofte at man får startet en træningsplan, gør lidt fremskridt og giver til sidst op på grund af manglende motivation, kedsomhed eller noget helt tredje.

Det er let at gå ind i fitness centeret, lave nogle øvelser, løbe på løbebåndet, og så videre – men er det den mest effektive måde at nå dine fitnessmål på? Et effektivt træningssporingssystem hjælper med at holde dig ansvarlig, forblive motiveret, fokuseret og vigtigst af alt, hjælpe dig med at holde dig til en træningsrutine i årevis. Uden denne konsistens når du muligvis slutningen af ​​hvert år med lidt eller intet vægttab, styrke eller muskelgevinster.

Heldigvis behøver det ikke at være kompliceret at føre en træningsdagbog, hvis du gør det ordentligt med dette nemme, enkle og effektive sporingssystem, som vi vil fortælle mere om mulighederne indenfor herunder.

Notesblokken

Det er muligvis lidt gammeldags, men det kan også være ekstremt effektivt til at spore dine fremskridt. Den fysiske handling ved at skrive med pen på papir, kan også give dig det lille boost af selvtillid, som du har brug for for at holde fast i dine træningsvaner.

Sørg for at få en notesbog, der er holdbar, robust, let at skrive på og helst lille nok til at passe i lommen, så du altid kan have den med på farten. 

Mobile apps

Der er en bred vifte af Iphone- og Android-apps, der er enkle, fleksible og nemme at bruge til din træningsdagbog.

En god håndfuld fitnessentusiaster brug appen, Strong , til logning af træning. Ligeledes på Android synes Fitnotes at være en god mulighed Det er gratis, og lad dig logge din træning efter sæt, se din træningshistorik og så videre. Begge disse apps giver dig mulighed for at kopiere træning, gemme tidligere træninger og også oprette tilpassbare grafer.

Regnearket

En anden nyttig træningsdagbogsporing er et simpelt Excel regneark på dit Google drev og/eller din computer. Du kan også downloade gratis programspecifikke træningsjournalskabeloner i Excel format og derefter tilpasse dem efter behov.

Denne mulighed giver dig mere manuel fleksibilitet til at spore dine fremskridt. Og hvis du virkelig vil visualisere det, kan du oprette dine egne grafer og pivottabeller for at se, hvor meget du har gjort af fremskridt.

I sidste ende kommer det an på dine personlige præferencer, blot du vælger den mulighed, som virker mest ligetil for dig, da det skal være så nemt som muligt. På cencept2 kan du også se andres bud på træningsdagbøger.